miércoles, 11 de febrero de 2009

PARAULES DE CANVI...


Organitzada per l’ICE de la URV, dins les activitats desenvolupades en el Seminari d’Integració de Tecnologies a l’Aula, es va celebrar el 14 de Maig de 2008 la conferència "Audiovisuals i educació: un punt de trobada".


L’Alfred, el Pedro i el Carles, tots tres exercint la docència a l’IES Els Alfacs de Sant Carles de la Ràpita, ens van mostrar com sense temors i amb molta professionalitat i compromís es poden produir canvis importants en la pràctica educativa.

Els trets principals, algunes de les paraules clau que van pronunciar, paraules amb un alt contingut de canvi, de canvi en la manera de practicar la docència, en la manera de fer que l’alumne sigui el protagonista del procés.

Aquestes frases i paraules són les considerades destacables:

  • Els audiovisuals no són un mitjà ni un fi, són el principi.
  • És necessari en treball en xarxa. Cal fer i donar visibilitat al que fas. Així la gent s’enganxa, sense obligacions.
  • El vídeo ens serveix com a eina de reflexió d’allò que s’ha aprés (dificultats, relacions personals,…).
  • La ràdio i el vídeo ens serveixen com a pretext comunicatiu.
  • S’ha donat més pes a l’aprenentatge que a l’ensenyament.
  • Les produccions dels alumnes serveixen com a eina de reflexió del professorat.
  • Cap docent està obligat a participar-hi, cal anar trobant complicitats.
  • El punt més compromés ha estat superar el simulacre, crear productes realsccom, per exemple, programes per a la TV local.
  • És millor dir que facin un cartell per a un concurs que no pas una làmina per a entregar al "profe".
  • Arriba un moment en que l’alumne se sent tan autònom que el professor se sent transparent, no necessari.
  • L’alumne ha de ser i sentir-se l’autor del producte.
  • És molt important que adquireixin la competència de ser consumidors crítics.
  • És necessari que el que facin els alumnes formi part de la realitat.
  • Cal crear xarxes de relació, comunitats d’aprenentatge. Aquí les tecnologies hi juguen un paper important.
  • Cal estimular les competències que els alumnes ja tenen quan van a l’escola.
  • És necessari ensinistrar-los en l’ús i les possibilitats de les tecnologies. Tenir sentit crític.
  • Professors de matèries diferents usem els audiovisuals per a repensar la docència.

En acabar l’exposició, van presentar algunes de les produccions dels alumnes i un dels espais de treball. En teniu una mostra al bloc "Aprendre a ser"

Alguna cosa està canviant a l’educació, a les aules, als centres… L’Alfred Porres, el Pedro Hernández i el Carles Roset ho van demostrar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario